Za dolgo in kakovostno delovanje novejših dizelskih motorjev je primerno vzdrževanje pomembno, sicer nas lahko kaj hitro krepko udari po denarnici.

Lastniki vozil in strojev z dizelskimi motorji se namreč pri vzdrževanju srečujemo z zamašenimi in nedelujočimi filtri ter selektivnimi redukcijskimi (SCR) katalizatorji, ki so sicer obvezen del izpušnih sistemov novejših vozil z dizelskimi motorji in skrbijo za odstranjevanje saj oziroma trdnih delcev iz izpuha teh motorjev.

DPF (Diesel Particulate Filter) filter

 

Pri delovanju dizelskih motorjev namreč, kot posledica izgorevanja mešanice plinskega olja in zraka, nastajajo mikroskopsko majhni prašni delci (manjši kot 0,5 µm), ki jih je Svetovna zdravstvena organizacija junija 2012 uvrstila med kancerogene snovi, prekomerno izpostavljanje izpuhu dizelskih motorjev pa povzroča tudi poškodbe kardiovaskularnega in živčnega sistema. Neustrezno delovanje filtrov pušča, poleg negativnega vpliva na naše zdravje, tudi dolgoročne posledice pri delovanju motorja in vpliva na kakovost vožnje.

Ti delci se, še posebej pa pri vožnjah na krajše relacije, značilne za naše okolje (t. i. mestne vožnje), ulovijo v satovje oziroma strukturo DPF filtra, kjer se zaradi nepopolnega sežiga saj nalagajo in sčasoma filter zamašijo. Čeprav se DPF filtri sicer samodejno čistijo na približno 600 do 1200 prevoženih kilometrov, to samodejno čiščenje ni hipno in ostankov ne odstrani v celoti, medtem prevozimo tudi več kot 20 kilometrov, zelo pomembno pa je, da ga ne prekinemo. Poleg saj se na približno 1000 litrov goriva v filtru nabere še od 5 do 7 gramov pepela, ki nastane zaradi zgorevanja dodatkov ali umazanije v gorivu.

Čiščenje DPF, FAP filtrov in SCR katalizatorjev

Sčasoma se količina saj in pepela poveča do te mere, da naraste tlak v izpušnem sistemu, kar kaj kmalu vpliva na povečano porabo goriva, višjo verjetnost okvare turbopuhala, zmanjša pa se tudi moč motorja. Preprosto povedano, vozila preprosto ni mogoče več normalno voziti.

Težave z DPF filtri lahko nastanejo tudi zaradi voznikove nepozornosti (uporaba napačnega motornega olja) ali poškodb drugih elementov vozila (okvara EGR ventila, poškodbe sesalnih in tlačnih cevi turbopolnilnika ali cevk tlačnih zaznaval, nepravilno delovanje turbopolnilnika, poškodbe katalitičnega pretvornika ali nestrokovnega povečanja moči (chip tunning).

Na povišan tlak v izpušnem sistemu opozori opozorilna lučka na armaturni plošči, kar je resnično zadnji trenutek za ukrepanje, če pa prezremo vsa opozorila, nas posledice lahko drago stanejo. Nov DPF filter in stroški menjave lahko dosežejo tudi več tisoč evrov, zato se velika večina voznikov vozil z dizelskimi motorji odloča za čiščenje filtra.

Možnosti čiščenja DPF filtrov so do sedaj po nepotrebnem obremenjevale vozilo: postopki prisilne regeneracije, ki jih v servisnih delavnicah sprožijo s pomočjo računalniške diagnostike, ročno čiščenje z vodo pod pritiskom, čiščenje z visokimi temperaturami ali z ultrazvokom, veliko voznikov se odloči celo za nelegalne posege (odstranitev filtra in prilagoditev računalnika), ki so nevarni zaradi možnosti požara. Po novem pa je na voljo okolju in denarnici prijazna rešitev!

Flash Cleaner machine, najnovejša, unikatna in izjemno učinkovita patentirana tehnologija pulzirajočega čiščenja DPF, FAP filtrov in SCR katalizatorjev, očisti vse tipe filtrov trdnih delcev pri avtomobilih, avtobusih, tovornjakih, katalizatorje večjih tovornjakov (SCR katalizatorje), kot tudi hladilnike vozil. Pri tem ni nikakršnega zažiganja ali drugih načinov obdelave, ki vplivajo na samo strukturo filtra, saj ga očisti le s pomočjo kontroliranega pritiska vode, ekološko neoporečnega čistila in nadzorovanega sušenja.

Čiščenje poteka izredno hitro, opravljeno je v največ 45 minutah, pri tem pa ima resnično minimalen vpliv na okolje. Čistilna naprava deluje z zaprtim sistemom, iz katerega v okolje ne uhajajo niti emisije prahu, niti neprijetne vonjave. Naprava uporablja omejeno količino vode, ki se znotraj naprave tudi prečisti, zato je čiščenje vedno opravljeno s čisto vodo.

Postopek čiščenja je, kot smo že omenili, nadvse prijazen tako do okolja kot do strukture filtra, ob tem pa je tudi edini, ki se ponaša s certifikatom učinkovitosti procesa!

V FSV smo nadvse ponosni, da smo edini v Sloveniji, ki vam lahko ponudimo čiščenje in testiranje DPF filtrov z najnaprednejšo tehnologijo na tem področju, najlepše pri tem pa je, da vam za to ni treba kaj dosti narediti – le naročiti se morate na servis in nam poslati filter, ki ga želite očistiti.

Podaljšajte življenje in delovanje motorja vašega vozila v FSV!

Delovni čas:

  • Ponedeljek: 7.30 - 16.00
  • Torek: 7.30 - 16.00
  • Sreda: 7.30 - 16.00
  • Četrtek: 7.30 - 16.00
  • Petek: 7.30 - 16.00
  • Sobota: Zaprto
  • Nedelja: Zaprto
  • Prazniki: Zaprto

© Luka Knez 2022. Vse pravice pridržane.